Band Pro Film & Digital Inc., o companie americană de prestigiu cu sediul în Burbank, California renumită pentru furnizarea de echipamente profesionale pentru industria filmului și a televiziunii, își extinde operațiunile pe piața europeană. De puțin timp, compania a anunțat deschiderea unei noi sucursale în Europa, sub denumirea Band Film & Digital Europe GmbH,
Extinderea în Europa marchează o nouă etapă în evoluția Band Pro, iar persoana care conduce această inițiativă este Flavia Călăianu, originară din Satu Mare. De curând, Flavia a fost numită director general al Band Pro Film & Digital Europe, aducând cu ea o vastă experiență și cunoștințe profunde despre industria filmului și digitală.
Amnon Band, fondatorul Band Pro, a subliniat importanța acestei mișcări strategice afirmând că vede un potențial imens pe piața europeană și că intenționează să continue să aplice conceptul de succes al companiei și aici. Recrutarea lui Flavia Calaianu pentru rolul de director general și partener al Band Film & Digital Europe demonstrează încrederea în competențele ei și în rețeaua sa solidă de contacte în industrie.
Amnon Band adaugă: „O cunosc pe Flavia de mulți ani și apreciez cunoștințele sale solide despre industrie. Este bine conectată în industria filmului și cea digitală, și sunt sigur că va aduce spiritul Band Pro cu entuziasm și energie pe piața europeană.”
Flavia Calaianu împărtășește viziunea de apropiere de clienți și de oferire a unui suport de înaltă calitate. Ea a subliniat că vor fi oferite traininguri, ateliere și suport de primă clasă, într-un efort de a răspunde nevoilor specifice clienților europeni. Această abordare reflectă angajamentul Band Pro față de satisfacția și succesul clienților săi.
„Acordăm o importanță deosebită să fim cât mai aproape posibil de clienți și, prin urmare, ne concentrăm în special pe traininguri, ateliere și suport de primă clasă”, a subliniat Flavia Calaianu.
Fondată în 1984, Band Pro a devenit un nume de referință în industria echipamentelor de film și televiziune datorită parteneriatelor sale solide cu companii de top precum ARRI, Sony, Canon, RED Digital Cinema și altele. Oferind o gamă vde produse și servicii, inclusiv camere video digitale profesionale, lentile de înaltă performanță și echipamente de post-producție, compania și-a câștigat o reputație solidă în domeniu.
Într-o scurtă discuție cu Flavia Călăianu, care a cochetat cu acest domeniu de multă vreme, iar în perioada cât a fost în Satu Mare a lucrat inclusiv pentru un post de televiziune local, am aflat câteva aspecte din activitatea sa profesională și viziunea pe care Band Pro Film o are odată cu lansarea noii sucursale în Europa.
– Care este viziunea firmei pentru dezvoltarea serviciilor sale în Europa. De ce tocmai acum, în această perioadă?
– Firma Band Pro este de mult timp cunoscută în Germania și Europa deoarece a mai avut vreme de 20 de ani o filială aici în Munchen. Firma respectivă a fost vândută în 2020 și drepturile pentru nume s-au întors înapoi la firma mamă. Proprietarul din America a dorit din nou să se întoarcă pe continent și să abordeze aceeași strategie pe care a implementat-o în Los Angeles deoarece ne-am dat seama ca în Europa lipsește această abordare. Noi nu vrem să fim o companie care doar “mută cutii”. Din păcate sunt multe care doar asta fac. Vrem să oferim consulting, servicii tehnice și educaționale. Pentru noi este foarte important să lucrăm aproape cu, casele de închirieri și producții deoarece aceștia sunt clienții noștri. Eu nu am de gând să le vând cel mai scump echipament ci să îi îndrum când vine vorba de investiții mai mari iar împreună să găsim soluția perfectă. Aceștia o să fie clienții care constant o să vină și o să cumpere de la noi.
– Care sunt atuurile firmei care stau în spatele succesului și a dezvoltării media?
– Este vorba în primul rând de experiența dobândită de-a lungul timpului, expertiza și cunoștințele solide în domeniul media și comunicare, dar și capacitatea de a anticipa și a se adapta la schimbările în tendințele și tehnologiile media. Desigur, este vorba și despre abilitatea de a crea și promova conținut de calitate, care să atragă audiența țintă, relații solide în industrie și parteneriate strategice, apoi, utilizarea eficientă a resurselor și tehnologiilor disponibile cât și modul în care gestionează și soluționează eficient problemele și provocările care apar în industria media.
–În ce măsură România prezintă interes pe acest segment de tehnologie și servicii ?
-Avem contacte în România cu numeroase case de închirieri care preferă de multe ori să cumpere echipamentele direct din Germania. Având în vedere ca am lucrat o perioadă și pe partea de rental în Europa, îmi este mult mai ușor sa abordez clienții din România.
–Unde au loc cele mai multe filmări pentru producțiile de film unde se solicită aparatură de înaltă performanță de tipul celei pe care o are Band Proc
-Cele mai multe filmări pentru producțiile de film care solicită echipament de înaltă performanță au loc în centrele de producție cinematografică precum Hollywood (Statele Unite), Bollywood (India) și Babelsberg (Germania) și orașe mari din întreaga lume, precum; Budapesta, Praga, Los Angeles, New York, Londra, Toronto și Vancouver; locații exotice și variate cum sunt cele din Insulele Fiji, Noua Zeelandă, Islanda și Africa de Sud, care oferă peisaje spectaculoase și facilități de filmare de înaltă calitate. Apoi vorbim de studiouri de film și zone speciale de producție, cum ar fi Universal Studios din Hollywood sau Pinewood Studios din Marea Britanie. Aceste locații sunt alese pentru diferitele lor caracteristici, cum ar fi infrastructura excelentă, subvențiile fiscale, peisajele naturale impresionante sau facilitățile de producție de înaltă calitate.
–Care a fost parcursul carierei tale de până acum?
-Exact la 1 aprilie am împlinit 10 ani de când am început să lucrez în această industrie. Am început la ARRI (cea mai renumită companie din industria cinematografică când vine vorba de camera de filmat și lumini). Ca și o curiozitate, aproape 95% dintre filmele care au câștigat un Oscar au fost filmate cu aparatură ARRI. Eu am început pe partea de lumini (reflectoare). La puțin timp după ce am început să lucrez la ei s-a făcut tranziția pe reflectoare de LED și scosesem pe piață produsul SkyPanel care a avut un mare succes. În mare parte am lucrat pentru departamentul de product management și din când în când mai aveam proiecte pe care le primeam și de la alte departamente. După aproape 3 ani, am schimbat jobul și m-am dus la ARRI Rental. ARRI având și o casă de închiriere cu filiale în întreaga Europa și America. Acolo am început să învăț partea tehnică la camere obiective și grip. În ultimii 5-6 ani am lucrat pe vânzări de camere și obiective high end.
Vorbind despre dezvoltarea mea profesională, acum după ceva vreme realizez că dorințele mele au fost într-o oarecare măsură împlinite într-un mod cu totul neașteptat. Inițial am dorit să studiez regie, însă până la urmă am învățat științe economice, iar în prezent pot să spun că m-am apropiat de acest domeniu. Cumva s-a produs o sinergie în alegerile mele și pot să spun cu mulțumire că se completează foarte bine și îmi sunt de un real folos.