Doi elevi din Satu Mare, premiați la nivel național pentru inovație în energie regenerabilă

by Stefania Crisan

Doi tineri de excepție din Satu Mare au reușit să se remarce la nivel național printr-o invenție revoluționară în domeniul energiei regenerabile. Hosdas Erik, elev la Liceul de Arte „Aurel Popp”, și Patrick Pit, elev la Colegiul Național „Doamna Stanca”, ambii în vârstă de 16 ani, au câștigat locul 3 la prestigiosul concurs național „Proiecte de Mediu”, organizat de Ministerul Educației.

Proiectul lor, intitulat „Foldable Solar Tracker”, este un sistem inovator de panouri solare pliabile, capabil să se deschidă și să se orienteze automat după mișcarea soarelui, maximizând producția de energie electrică în doar câteva secunde. Această soluție tehnologică promite să fie un pas important în optimizarea energiei solare, drept dovadă reușind să atragă atenția juriului și a experților din domeniu.

Cei doi elevi sunt și traineri la Smart RobotX Satu Mare, unde pregătesc copii în domeniul tehnologiilor avansate. ”Realizarea acestui proiect a fost o provocare majoră, implicând luni de muncă intensă în inginerie, proiectare mecanică, printare 3D și programare robotică. Timp de peste patru luni, tinerii inovatori au colaborat pentru a da viață acestui sistem de urmărire solară de înaltă precizie” ne-a spus Dorel Popa, fondatorul Smart RobotX din Satu Mare

 De altfel, proiectul celor doi tineri sătmăreni a fost susținut financiar de Smart RobotX Satu Mare, organizație care sprijină în mod constant tinerii în realizarea proiectelor educaționale și tehnologice. În urma succesului lor, cei doi au avut ocazia să participe la o tabără de 5 zile, unde au întâlnit alți tineri pasionați de tehnologie, ocazie pentru a schimba idei și perspective inovatoare.

„Foldable Solar Tracker” nu doar că a impresionat juriul prin complexitate și ingeniozitate, dar a deschis noi oportunități pentru tinerii preocupați de robotică din Satu Mare, dovedind că inovația are un viitor strălucit în mâinile tinerei generații.

You may also like

Leave a Comment