Serviciul Public de Înmatriculări și Permise auto din cadrul Prefecturii Satu Mare aduce în atenția locuitorilor județului o serie de noutăți privind serviciile pe care le prestează. În cursul zilei de joi, 20 martie 2025, toate aceste elemente de noutate au fost discutate în cadrul unei întâlniri între prefectul județului Altfatter Tamas, subprefectul Ioan Tibil și șeful Serviciului Public Comunitar Regim Permise de Conducere și Înmatriculări a Vehiculelor Satu Mare, cms.-șef de poliție Valentin Farcău.
Accesul la servicii va fi posibil atât la ghișee, dar și în mediul virtual.
Mai multe noutăți vizează sistemul de programare. Aflăm astfel, că anularea programărilor nu mai este posibilă. Dispoziția vizează descurajarea programărilor fictive și asigurarea unui acces echitabil și eficient al cetățenilor la servicii.
Pentru a evita pierderea programării din cauza unor erori, sunt acceptate la ghișeu programările cu cel mult două caractere greșite în seria de șasiu sau în numele titularului.
De asemenea, în situații excepționale, solicitările la ghișeu pot fi procesate fără programare online, pentru: preschimbarea urgentă a permisului de conducere pentru permise expirate sau care expiră până la data când este disponibilă prima programare; conducătorii auto profesioniști care au nevoie de permis de conducere pentru exercitarea meseriei sau obținerea unor atestate; persoanele vulnerabile sau cu nevoi speciale; preluarea solicitărilor de autorizare provizorie din partea persoanelor juridice care au ca obiect de activitate principal sau secundar comerț cu autovehicule.
Serviciul Înmatriculări și Permise auto reamintește situațiile pentru care NU este necesară programare online și anume: eliberarea duplicatelor pentru certificatele de înmatriculare sau plăcuțele de înmatriculare (pierdute, furate, deteriorate); păstrarea sau rezervarea unei combinații de număr preferențial; crearea unui cont de utilizator pe site-ul dedicat, prin prezentarea o singură dată la oricare dintre ghișeele serviciului pentru identificare și înmânarea credențialelor de acces; examinarea candidaților care solicită redobândirea permisului de conducere ANULAT, în condițiile legii, și reexaminarea la proba teoretică pentru candidații care au mai susținut proba și au fost respinși; depunerea și eliberarea numerelor pentru probă sau autorizațiilor în alb (pentru societăți care comercializează vehicule noi); soluționarea rebuturilor (certificate de înmatriculare și permise de conducere emise eronat); programarea/reprogramarea la proba practică în vederea obținerii permisului de conducere.
Deținerea unui cont online pentru serviciile de înmatriculări și permise auto prezintă o serie de avantaje dintre care amintim: se poate solicita online emiterea unui duplicat al permisului de conducere deteriorat sau pierdut, cu condiția ca documentul să se afle în perioada de valabilitate; în cazul înstrăinării unui vehicul, se poate solicita păstrarea combinației numărului de înmatriculare; se pot realiza operațiuni privind radierea din circulație a vehiculelor în cazul dezmembrării acestora sau exportului definitiv din România.
„Modificările recente aduc serviciile mai aproape de cetățeni, creștem accesibilitatea acestora și, etapizat, mutăm în mediul virtual cât mai multe dintre acestea. Sunt pași înainte spre modernizare, reducem timpii de așteptare și îmbunătățim, în limitele capacităților, adresabilitatea serviciilor noastre” a subliniat prefectul Altfatter Tamaș.